Star Wars: The Old Republic

Napište recenze a své názory na jednotlivé hry ze světa SW

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jordi Linx
Administrator
Administrator
Příspěvky: 6477
Registrován: 14.11.2007 09:50:20
Bydliště: Fyodos
Discord: Yoshi#2991
Kontaktovat uživatele:
Bohemia

Star Wars: The Old Republic

Příspěvek od Jordi Linx »

Star Wars: The Old Republic
Obrázek

Výrobce: BioWare
Žánr: MMORPG
Požadavky:
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000 / Intel Core 2 Duo Processor 2.0 Ghz
1.5 GB RAM for XP / 2 GB or better for Windows Vista/7
ATI XT1800 / NVIDIA 7800 / Intel 4100 . 256 MB minimum video RAM, shader 3.0
OS: Windows XP / Vista / Windows 7
DVD-ROM: 8x

Dostal jsem k dispozici friend-pass na tuto hru a tak jsem se rozhodl si ji vyzkoušet. Sice jsem ji vyzkoušel jen z pozice Jediho, ale týdenní testování mi přišlo dost na to, abych tu o tom mohl recenzovat.

Grafická stránka - nebyla vyloženě špatně. Sice jsem viděl mnohem lépe provedené hry, lepší propracování detailů, ale v tomhle TOR nijak výrazně nezklamalo. Sice mě první screenshoty trochu vyděsily, ale nakonec to bylo o něco lepší. Horší už to je u některých postav, kdy většina žen má standardní velikost poprsí o velikosti asi D a to nehledě na věk, rasu, výšku postavy. pak množství grafických chybiček, kdy se vám roucho dost divně vykresluje okolo boků a tak dále.

Příběhová stránka - na ni jsem slyšel od všech asi největší chválu a odezvu. Jenže tak skvělé to zase není. Jako padawan skoro-rytíř ještě nemáte ani svůj světelný meč, jen něco, co vypadá jako možná i trochu světelný shinai(japonský cvičný bambusový meč, poz. autora) a který samozřejmě nemá problém meči odolat. S tímhle dorazíte na Tython, kde okamžitě začnete zachraňovat jiné padawany s podobnými bambusáky, jenomže ti je jaksi neumí používat. Když uspějete, tak dostanete vlastního mistra(wtf?) a to na sérii asi dvou tří úkolů, kdy řekne, že vás už nemá co naučit(eh, všechny skilly jsem v té době rozhodně neměl). Vlastně než hlavní linie příběhu mě více bavily side questy, což mi přišlo jako takové klasičtější jediské mise - zachraň toho, najdi ostatky toho, postav se tomu zlýmu ošklivýmu tyranovi atd. . Ano, příběh má mnohdy humorné stránky, své zábavné postavy, ale celkově ho musím hodnotit jako průměr.

Herní stránka - bylo něco, co pro mě bylo v několika chvílích i utrpení. Ovládání, které bylo horší než u mnoha starších RPGček(kolikrát jsem si vzpomněl na zlaté Dungeon Siege I), postava, která skákala, jako orangutan žadonící o banán a pohled kamery taky nebyl zrovna ideální v několika případech. Ovládání schopností bylo jednou ze světlejších stránek a patřilo mezi ty jednodušší části, které snad ani tolik zkazit nešly. Pak tu byly nějaké ty klasické ovládací prvky, kdy I vyvolalo inventář apod., ale na tomhle se toho snad moc zkazit nedá. Celkově jsem byl tedy asi nejvíc zklamán ze soubojového systému, který mi přišel dost kostrbatý, místy zmatený a prostě celkově nedodělaný.

MMO prvky - byly zajímavou části hry. Tedy, pokud pominu, že každou postavou můžete procházet skrz a těhle Force Ghostů tu máte na tisíce(to je opravdu tak těžké udělat kolizní systém? Byla by docela sranda se s někým srazit a spadnout na zem). Problémem také je, když plníte úkol/misi ve stejný čas jako někdo další - tudíž si navzájem zabíjíte nepřátele(asi největší díl na získávání expů postavy, poněkud ironické pro Jedie), kradete loot(shinies co padají z nepřátel, ale nikdy tam nenajdete jejich zbraně). Zajímavé je množství sociálních interakcí, které má vaše postava - tedy nic konkrétního z nich nezískáte, jen se můžete bavit nad tím, co vaše postava dělá(od mávání po tancování) a jak budou reagovat jiní živí hráči. Množství questů však můžete procházet v týmu a takové možnosti tu jsou dvě - Heroicy a Flashpointy. Flashpointy jsou speciálně určené pro skupiny a jinak se do nich nedostanete. A bez skupiny v nich vlastně ani nemáte moc šanci uspět. Jsou přesto jednou z těch světlejších stránek hry, protože je "neděláte sám". Heroicy nemají povinné společníky, pouze je doporučují. Pokud máte silnou postavu či companiona, tak si dovede poradit i sami. Pro mě to byla docela sranda, když jsem šel na heroic 2+ sám a dostal se do půlky bez pomoci. Jsou tu ještě PvP prvky, ale k jejich otestování jsem se nedostal, tudíž v tomto nechám prostor někomu jinému, stejně jako při hodnocení příběhu dál nebo za druhou stranu.

Tvorba postavy - jedna z věcí, která mi přišla hodně odfláklá. Ano, sice by bylo naivní očekávat, že tu bude konfigurátor a-la Sims, ale pro základní vzhled obličeje mi to přišlo jako poněkud málo možností a opravdu nevidím jako příliš složité zadávat si váhu a výšku a ne si jen vybrat ze 4(možná pět, už se nepamatuju) nastavení(prcek, normál, korba, tlusťoch). Takhle jsem to neodhadl a vytvořil jsem ukázkovou Jedi-korbu, která byla o hlavu vyšší než většina ostatních. Určitě by neuškodila nějaká základní volba oblečení a možnost přidat si příjmení. Ano, při tvorbě můžete zadat pouze svoje jméno(bylo mi řečeno, že příjmení "dostanete" později). Nějaké pozadí a minulost postavy by také neuškodily, alespoň nějakou jednoduchou volbu(a la Mass Effect). A větší výběr z druhů by taky rozhodně nebyl na škodu, protože je hodně lidí, co by si chtěli vyzkoušet hru třeba za wookie, durose, grany nebo i bothany, což byli všichni více než rozšířené druhy v galaxii. A o nějakých vzácnějších jako anzati, togoriané a nedej sith Yodův druh si můžete jenom nechat zdát. Z tvorby postavy jsem byl tedy nakonec dost zklamán.

Celkem - pokud by mi někdo řekl, že jsem hrál brzkou beta verzi, tak bych byl nadšenější, ale takhle z hry pociťuji notné zklamání a pouze další komerční trhák vykrádající některé mechanismy z World of Warcraft(nůůůůda) a ozdobujíc je světelnými meči a Sílou(mimochodem základní schopnost jako Force Push většina postav nemá - the hell?). Hra má určitě své plusy, ale z mého pohledu je dost nedodělaná, mnoho věcí tam chybí a ještě víc mi jich nesedělo a to nepomíjím mlácení star wars canonu, kdy mi jeden z hráčů gildy, s jejichž členy jsem absolvoval flashpoint, tvrdil, že barva meče je dle canonu odvislá dle třídy Jediho. Vždyť v canonu žádné třídy nejsou a to zavedly jenom RPG hry(Yuuzhan vongy na ně za to!). Zbytek gildy měl srandu(sami mu nic neřekli, páč je admin a bojí se ho), když jsem ho začal uzemňovat a on chudák(jejich "znalec") nenacházel slov.
Pro odreagování a při hře s přáteli s využitím hlasové komunikace by se do hodnocení snad dal přidat jeden až jeden a půl bodu navíc, ale takhle jsem si zahrál jen další průměrnou RPG hru profitující na univerzu Star Wars, což jistého George Lucase samozřejmě nijak netrápí. Celkově mě tedy hra příliš nezaujala a už vůbec ne natolik, abych do ní investoval peníze. To si za ně radši koupím originálku Jedi Academy, nebo si nechám posílat originální komiksy od Dark Horse, kdy mi oboje přijde hodnotnější. Nelze však vyloučit, že časem dojde ve hře k vývoji a posunu, otázkou však je, zda-li k lepšímu.

Hodnocení: 4/10(6 pokud hrajete s týmem)
Největší odměnou pro Jediho je radost a štěstí v myšlenkách a výrazech těch, které zachránil nebo kterým pomohl.

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Recenze her“