Stránka 1 z 1

Elinoří hrobka

Napsal: 04.2.2010 14:47:06
od Elinor Yall
Vzhledem k tomu, že téma Elinoří holocrony bych ráda věnovala sérii článků o rpg, StarWars reáliích, ráda bych přesměrovala diskuzi sem. :)

Uvědomuji si rovněž, že první článek byl o banalitách.

Byla bych ráda, kdyby tu vznikla debata o hraní, různých situacích, používaných klišé... a tak dál. :)

Napsal: 04.2.2010 17:45:27
od Jordi Linx
*otvírá svůj sarkofág a vykoukává ven*
... chtěla jsi nějaké témata vztažené k našemu RPG hraní a reáliím samotným:
* Což takhle nějaké informace o běžných situacích a jak se s nimi vypořádávat ? Mám na mysli cestování hyperprostorem, vybavování se před misí, jak je to s komunikací, přístup jednání k různým charakterům dle důležitosti (aneb je potřeba jinak mluvit s diplomatem, jinak mistrem Jedi a jinak pašerákem a to taky v závislsoti na typu charakteru) a další podobné běžné věci, které by mohly mnohým usnadnit a pomoci v hraní ?

* Souboje, souboje a souboje ... aneb nic víc není třeba dodat. Postupování v souboji, co si mohu a nemohu dovolit, jak mám bojovat, jak to popsat, jak to kombinovat atp. ... tedy časté chyby, správné postupy apod. ... a to jak 1vs 1, 1 vs skupina, nebo třeba i letecké - stíhač vs stíhač, stíhač vs více stíhačů

* A do třetice nějaké základní informace, aneb jak je získat, jak s nimi pracovat, jaké vyhledávat a co vše by se mohlo hráči hodit, když má jeho postava letět na nějakou misi...

... zároveň jsem ti ochoten s navrženými tématy pomoci, jak to bude v mých možnostech ;)

Napsal: 05.2.2010 07:51:05
od East.Wood
Elinoří holocrony nabízejí podle mne zajímavé téma jak pro začínající hráče, tak pro ty, co už si zde něco odehráli...

Osobně si myslím, že hráč, pokud se chce někam dostat a hraním sám sebe uspokojit, měl by nad přihláškou přemýšlet a určitě není zas takový problém vyhnout se těm sirotkům z Tatooinu, vraždám rodičů, vstupu do řádu stylem "jednou přišel mistr Jedi a vzal mě s sebou..." Téma Star Wars je přece natolik bohaté, že se dá s životopisem vyhrát na x způsobů - jde jen o to, jestli to člověk bere jako nudnou povinnost, nebo zábavnou možnost, jak se "ukázat" a realizovat ;)

Napsal: 12.2.2010 19:29:38
od Dufek56
Elinoří holocrony jsou celkem zajímavým čtením,které v podstatě "naharazuje" některé části Pravidel.

Jinak souhlasím s velmistrem Linxem,že by se v nich také mohly objevit ukázky řešení běžných situací.
Já osobně bych tam uvítal řešení problému,když si dá hráč období přihlášku,později je mu povoleno si udělat další,leč hráč nerozumí nebo nehoví technice apod. v ostatních obdobích.

Napsal: 13.2.2010 21:40:35
od Elinor Yall
Hm... řešením mohou být následující věci:

--> hráč technologie nezná - a pak udělá nejlépe, když se s nimi seznámí, třeba prostřednictvím archivů (což tolik času nezabere), případně na wookii. A (/) nebo si postaví charakter tak, aby se od něj neočekávala nějaká výraznější technologická znalost.

--> hráč technologiím nehoví - pak si prostě musí postavu sestavit způsobem, aby to nebyl problém. Třeba Jediové mi v tomhle přijdou dosti v pohodě, ti se dají okecávat úžasně.

Za mnohem horší považuji situaci, kdy hráč o daném období ví houby s octem - a to celkově. Pak je nejlepší si prolítnout archivy, stručně se zorientovat, a pokud se v něčem nezachytí drápkem a nezačne se zajímat víc, tak charakter vystavět... nějak obecně a dát mu vlastní směrování a cíle, spíš osobní a specifické.

Úplně nejhorší je, když hráči výrazně nesedne žádné z jiných období, resp. mu naopak výrazně nesednou. Pak to vidím vyloženě na dohodu s moderem a snahu najít něco, co by přece jenom mohlo hráči z toho období sednout.
Osobně bych to řešila asi snahou to přesunout do nějakého volně příbuzného období či části období, která by nesla rysy toho, co se hráči líbí na původně zvolené epoše. :) Aneb stará republika je zatraceně dlouhý časový úsek a dělo se tam fakt leccos, a k MW by teoreticky vzato mohlo být přifařitelné též leccos. A k NR také, ačkoli nevím, jak moc je v moderském týmu nadšení pro Legacy. Takže jako jediné hodně problémové v tomhle vidím Impérium. :D

popis souboje

Napsal: 14.4.2010 06:07:48
od East.Wood
Díky Jordimu za přehled obecných situací, s nimiž se můžeme my, hráči, ale i vy, naši moderátoři, setkat při hraní na Akademii.

Rád bych otevřel mini diskuzi na téma, jež se může zdát banální, avšak někdy tvoří důležitou část v příspěvcích, které pak určí kvalitu hráče - řeč je o SOUBOJÍCH.

Bylo zde právě Jordim nastíněno, jaká úskalí může tato součást hry přinést. Rád bych tedy slyšel zkušenosti a názory moderů, kteří se jistě s tímto tématem setkávají dnes a denně a mají na souboje a jejich popisování odlišné požadavky. Ve své hráčské praxi jsem se setkal s dvěma druhy popisu boje muž proti muži (berme jako příklad tento nejběžnější případ): Jednoduchý a vypracovaný.
Ten první používám i já, prostě stručně popíši pohyb postavy, její údery a základní styl boje. Pravda, může se stát, že tím zcela neuspokojím touhy moderů po zábavném a bravurním příspěvku. Ale účel by toto splnit mělo...
Druhý způsob je méně vídaný a o to líp vypadá. Jako příklad uvedu, když hráč popisuje styl boje např. jako "techniku padajícího listu", "techniku tekoucí vody", "techniku mrtvého brouka" :D apod. Pokud takhle hráč umí vykreslit, jak jeho charakter bojuje, je tento hráč rozhodně na vysoké úrovni, nebo oplývá znalostmi v oblasti bojových umění, což se může zrovna zde hodit. A to pak moder umí náležitě ocenit.

Samozřejmě oba způsoby jsou správně a je jen na moderátorovi, jak bude ten či onen styl posuzovat. Nabízí se tedy otázka: Jak a čím nadchnout modera, když chceme co nejlépe popisovat souboj (ať už v bojové aréně, nebo ve výcviku a misi)? Jakých chyb nebo nedostatků se hráči běžně dopouštějí a jak jim předcházet? A lze vůbec v psaní o soubojích něco zkazit?

Otázky jistě nejen pro modery... ;)

Napsal: 15.4.2010 15:38:12
od keny
Přátelé, sic nevím, o co tu zrovna konkrétně jde, tak si ale myslím, že ať už hráč hraje za jakýkoliv charakter, tak by měl mít před očima tu svoji postavu a stát s ní "nohama na zemi".
Tím myslím to, že každý charakter potřebuje svůj čas, než se k něčemu propracuje. Každej hráč touží mít moc a s jinými postavami mávat, jako s hadrem na zem, ale proto potřebuje onen charakter zázemí v příběhu.
Jak dlouho vydrží bavit hra hráče, když začne na pozici Lorda ze Sith..?
Tam většinou příběh končí a nikoliv začíná... ;)

Práce modera je také o tom, držet onoho hráče "na zemi", nicméně s přihláškou jako takovou toho taky moc nenadělá. Může hráče donutit k nějakým úpravám, ale žádnej začátečník není spisovatel a tak je to přátelé se vším.
Jak s charaktery postav, tak s charaktery hráčů... ;)

S pozdravem vaše temnota... :D