Díky Jordimu za přehled obecných situací, s nimiž se můžeme my, hráči, ale i vy, naši moderátoři, setkat při hraní na Akademii.
Rád bych otevřel mini diskuzi na téma, jež se může zdát banální, avšak někdy tvoří důležitou část v příspěvcích, které pak určí kvalitu hráče - řeč je o SOUBOJÍCH.
Bylo zde právě Jordim nastíněno, jaká úskalí může tato součást hry přinést. Rád bych tedy slyšel zkušenosti a názory moderů, kteří se jistě s tímto tématem setkávají dnes a denně a mají na souboje a jejich popisování odlišné požadavky. Ve své hráčské praxi jsem se setkal s dvěma druhy popisu boje muž proti muži (berme jako příklad tento nejběžnější případ): Jednoduchý a vypracovaný.
Ten první používám i já, prostě stručně popíši pohyb postavy, její údery a základní styl boje. Pravda, může se stát, že tím zcela neuspokojím touhy moderů po zábavném a bravurním příspěvku. Ale účel by toto splnit mělo...
Druhý způsob je méně vídaný a o to líp vypadá. Jako příklad uvedu, když hráč popisuje styl boje např. jako "techniku padajícího listu", "techniku tekoucí vody", "techniku mrtvého brouka"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
apod. Pokud takhle hráč umí vykreslit, jak jeho charakter bojuje, je tento hráč rozhodně na vysoké úrovni, nebo oplývá znalostmi v oblasti bojových umění, což se může zrovna zde hodit. A to pak moder umí náležitě ocenit.
Samozřejmě oba způsoby jsou správně a je jen na moderátorovi, jak bude ten či onen styl posuzovat. Nabízí se tedy otázka: Jak a čím nadchnout modera, když chceme co nejlépe popisovat souboj (ať už v bojové aréně, nebo ve výcviku a misi)? Jakých chyb nebo nedostatků se hráči běžně dopouštějí a jak jim předcházet? A lze vůbec v psaní o soubojích něco zkazit?
Otázky jistě nejen pro modery...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)